مقالات آموزشی یو پی اس

تفاوت یو پی اس های ترانس بیس (ترانس دار) با ترانس لس (بدون ترانس)

تفاوت یو پی اس های ترانس بیس یا ترانس دار و ترانس لس یا بدون ترانس

احتمالا در ویژگی های یو پی اس گزینه ای مربوط به ترانس بیس یا ترانس لس را مشاهده نموده اید. کدام یک بهتر است؟ یوپی اس ترانس بیس یا ترانس لس؟ هنگام خرید کدام یک را باید انتخاب کرد؟ این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با این پارامتر بیشتر آشنا شوید.

یو پی اس ترانس بیس با یو پی اس ترانس لس چه تفاوتی دارد؟

یو پی اس ترانس بیس به انواعی از یوپی اس گفته می شود که به منظور افزایش ظرفیت تحمل کوتاه مدت جریان مدار از یک ترانس استفاده می کنند.به این نوع ترانس ها اصطلاحا ترانس ایزوله نیز می گویند.

ترانس بیس ها از نظر عملکردی کاملا مشابه دستگاه های یو پی اس معمولی هستند. استفاده از این نوع دستگاه ها بیشتر برای مواردی که بار جریان ناگهانی زیادی به مدار اعمال می شود به ویژه هنگام روشن کردن همزمان چندین وسیله مصرف کننده ، کاربرد دارد.

در موارد خاصی مانند روشن کردن دستگاه های بیمارستانی نیز چنین حالتی پیش می آید و بار الکتریکی زیادی به مدار وارد می شود. همچنین در هنگام روشن کردن موتورهای الکتریکی نیز اضافه بار ایجاد می شود.

در تمام این موارد استفاده از یو پی اس ترانس بیس توصیه می شود. البته این نوع می توانند گرمای بیشتری تولید کنند که استفاده از آنها در اتاقهای عمل و دیگر محیط های خاص ملاحظات خود را می طلبد.

یو پی اس ترانس بیس یا ترانس دار سونر

یو پی اس ترانس لس یا بدون ترانس ، به دستگاهی گفته می شود که به جای یک ترانس بزرگ از مدارهای الکترونیکی استفاده می شود و بعضی موارد از آنها به عنوان سوئیجینگ نیز نام برده می شود. این دستگاه ها با توجه به اینکه از مدارهای الکترونیکی استفاده می کنند از درجه پایداری کمتری نسبت به ترانس بیس ها برخوردار هستند.

وزن کم ، سادگی ، ابعاد کوچک تر و راحتی جابجایی از مزیت های این نوع محسوب می شود ، با این وجود در موارد یاد شده فوق ضرورتا باید از یو پی اس ترانس بیس استفاده کرد.

یو پی اس های سونر سری H از نمونه دستگاه های ترانس بیس هستند که می توانید مشخصات آنها را در لینک زیر مشاهده کنید:

مشاهده یو پی اس ترانس بیس سونر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *